top of page

Minpuntje I

In deze rubriek wil ik opschrijven hoe ik mijn ‘normale leven’ weer oppak. Dat houdt in dat ik naar concerten kan, dat ik wat drink met familie en/of vrienden, dat ik ergens naartoe ga met mijn kinderen, dat ik weer platen koop en dat ik nieuwe mensen ontmoet. Ook heb ik mindere dagen en die schrijf ik hier ook op.


Laat ik met de deur in huis vallen. Het gaat niet goed met me. Ik voel me gestresst en dat merk ik doordat ik mijn goddelijke zomerlichaam kwijt ben. Bijna had ik weer een sixpack, een kaaklijn en kon ik metal shirts in maatje M aan. En nu niet.


Officieel dien ik nu per 29 januari mijn woning te verlaten en niet per 28 december. Wat een coulance van de woningbouw. Dank je wel hoor. Nu nog het vinden van een woning. Iedereen wil een huurwoning en ik ben net als iedereen. Ik zag op de socials wanhopige posts voorbijkomen van mensen die €1000,- bieden voor de gouden tip. Dan moet het wel heel erg zijn want als je €1000,- kan missen voor een gouden tip, en dan nog steeds niet aan een huurwoning kan komen dan ben ik zwaar de lul.

Ik wil niet zielig doen, verre van, maar ik moet echt op de kleintjes letten. Ik verdien niet zoveel. Ik kook een grote pan vreten en vries veel in, dat scheelt heel veel. Ik drink geen frisdrank, alleen maar water, koffie of thee en voor mijn kinderen haal ik limonadesiroop. Ik probeer wel voedzaam te koken voor mijn kinderen, groenten erin krijgen gaat wel goed. Maar echte grote dingen doen gaat moeilijk.

Ik moet ook kritisch zijn als het gaat om mijn hobby: muziek. Dat betekent dat ik echt alleen maar platen koop die ik echt leuk vind en ook meerdere malen beluisterd heb. En dat doet zeer. Want hoe graag wil ik door de Pop-Eye struinen en gewoon een plaat kopen op de bonne fooi. Ik droom er soms zelfs van dat ik door die winkel loop en alle platen waarvan ik vergeten was hoe goed ze waren, ineens zie liggen in de bak voor een spotprijs. Maar dat kan niet. Ik moet even streng zijn. Tot hoe lang? Geen idee. Totdat ik weer rust vind in mijn lijf, mijn brein en mijn bewustzijn.


Als afleiding ben ik begonnen aan retro-avonden: ik luister dan naar cassettebandjes of platen en ik speel Final Fantasy 1 op de NES. Ja ik ben een enorme nostalgist, want wat wil ik in deze verrotte klotetijd? Terug naar de goede oude tijd, toen ik nog niet volwassen was en gewoon zonder zorgen videogames kon spelen en muziek kon luisteren. In een huis met mijn ouders. Dat waren gouden tijden.

 

Dan nog iets positiefs: Ik begin met rijlessen. De eerste proefles heb ik achter de rug en ik heb al die vervelende rotondes in Heerhugowaard overwonnen: ik ging bij alle rotondes rechtsaf! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Muziektip is de soundtrack van Guardians Of The Galaxy 1. Heerlijke oude rock en soul. Het liefst luisteren op een cassettebandje natuurlijk.



76 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Lichtpunt deel IV

In deze rubriek wil ik opschrijven hoe ik mijn ‘normale leven’ weer oppak. Dat houdt in dat ik naar concerten kan, dat ik wat drink met familie en/of vrienden, dat ik ergens naartoe ga met mijn kinder

Post: Blog2_Post
bottom of page